بهترین و پربار ترین مطالب روز

بهترین و پربار ترین مطالب روز
 
همه جور مطلب هست فقط باید پیدا کنی


گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

 

 

 

کدام غذاها کلسترول بالایی دارند؟گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

کلسترول زیاد در بدن باعث افزایش چربی می‌شود و خطرات زیادی از جمله چاقی را به دنبال دارد. بنابراین برای سلامت بدن باید از غذاهایی که سطح کلسترول بالایی دارند پرهیز شود.



مواد غذایی بی‌شماری وجود دارند که با وجود این که سرشار از کلسترول هستند و برای بدن مضر می‌باشند مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند، کره و گوشت چرب و بستنی از این دسته غذاها می‌باشند.
 
در نظر داشته باشید که فست‌فودهایی که در حال حاضر طرفداران زیادی دارند به خاطر کلسترول بالا بسیار مضر می‌باشند.
 
پنیر، فرآورده‌های شیر، زرده تخم‌مرغ، کیک، کلوچه، کره، گوشت و ... نیز از غذاهایی است که مصرف زیاد آن، سلامتی را تهدید می‌کنند. البته این غذاها فواید زیادی هم دارد و نمی‌توان آن‌ها را از رژیم غذایی حذف کرد. پس بهتر است که برای هر یک از آن‌ها جانشینی پیدا کرد و یا آن‌ها را به شکل دیگری تغییر داد. برای مثال شیر پرچرب و سرشار از کلسترول را به شیر کم چرب تبدیل کرده و از آن استفاده کنید. به همین شکل کره و پنیر و ... نیز می‌شود به جای پرچرب از کم چرب آن استفاده کرد.

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


کدام ماده غذایی با کدام دارو تداخل دارد؟گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com
غذاهایی که با دارو نمی‌سازند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دارویی را با آب‌میوه، چای یا شیر بخورید، اما نتایج بررسی‌های بسیاری نشان داده‌اند که مصرف برخی داروها همراه مواد غذایی می‌تواند باعث کاهش اثر دارو یا تشدید عوارض آن شود.



آب گریپ‌فروت و مشکلات قلبی
مصرف آب گریپ‌فروت با بسیاری از داروها ممنوع است. «گریپ‌فروت» حاوی ترکیب‌هایی است که میزان جذب برخی داروها از جمله داروهای کاهنده چربی خون را از طریق دستگاه گوارش بالا می‌برد. مصرف داروهایی مثل سیمواستاتین با آب گریپ‌فروت می‌تواند باعث افزایش غلظت خونی آن تا 15 برابر و مشکلات عضلانی شود. مصرف داروهای درمانگر سوزش سر دل مثل داروی سیزاپراید هم با این آب‌میوه ممنوع است زیرا می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب شود.
به طور کلی بهتر است تا 2 ساعت قبل از مصرف این داروها آب گریپ‌فروت ننوشید و در صورتی که پزشک برایتان داروها را تجویز کرد، در روز بیش از 250 سی‌سی از این آب‌میوه ننوشید.
 
کشف علت تداخل گریپ‌فروت با داروها
به گزارش هلث دی، محققان دریافته‌اند موادی بنام فورانوکومارین‌ها در آب گریپ‌فروت وجود دارد که در صورت مصرف این میوه با برخی داروها اثرات جانبی ایجاد می‌کند. یافته فوق امکان تولید گریپ‌فروتی که فاقد این مواد باشد با افزودن آن‌ها به برخی داروها برای افزایش اثر دارویی‌شان را فراهم می‌سازد. به گفته سرپرست این تحقیق دکتر پل واتکین از دانشگاه کارولینای شمالی تصور بر این بود فلاوونوئیدها که طعم تلخ گریپ‌فروت را سبب می‌شوند باعث تداخل دارویی می‌شوند.
این مطالعه نشان می‌دهد اگر همه این مواد را در میوه باقی گذاشته و تنها گروه فورانوکومارین‌ها را از آن خارج کنید گریپ‌فروت این ویژگی خود را از دست می‌دهد. در این حالت آب گریپ‌فروت مانند آب پرتقال می‌شود و این کاملاً روشن می‌سازد که مواد فوق جزء فعال این آب میوه هستند.
تأثیر شیرین‌بیان به علت داشتن ترکیبات خاصی که دارد و با مهار سدیم و دفع
پتاسیم، فشارخون را بالا می‌برد. به همین دلیل، مصرف آن عوارض ثانویه
کورتون‌ها (مثل پوکی استخوان، ورم و آب سیاه) را بالا می‌برد


به گفته این محقق یافته فوق از جهات مختلف حائز اهمیت است. اول آن که از این پس تولید کنندگان آب میوه می‌توانند محصولاتی را تولید کنند که فاقد این گروه مواد باشد و لذا از اثر تداخل دارویی آن جلوگیری نمایند. دوم آن که محققان می‌توانند میوه های دیگر را نیز از لحاظ داشتن فورنوکومارین‌ها مورد بررسی قرار دهند و ببینند آیا در سایر میوه‌ها نیز همین اثر را اعمال می‌کند. و بالاخره این که متخصصان داروسازی می‌توانند از مواد فوق برای افزایش توانایی داروها برای ورود به جریان خون استفاده کنند. تأثیر آب گریپ‌فروت این است که ورود داروها به بدن را افزایش می‌دهد و در صورت کنترل می‌تواند تأثیر قابل توجهی باشد.

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

وقتی خانم خانه اعصاب نداردگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com
سندروم پیش از قاعدگی و درمان‌های غذایی

قبل از شروع دوره‌ی ماهانه می‌توان بدون مصرف دارو دردهای جسمی و مشکلات روحی روانی ناشی از سندروم پیش از قاعدگی را به نوعی از بین برد. کلسیم، منیزیم، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌ها برای کاهش علائم این سندروم دردسرساز موثر عمل می‌کنند.



اگر بگوییم که سندرم پیش از قاعدگی به کابوس هر ماه بسیاری از زنان تبدیل شده است اغراق نکرده ایم.
سردردهای میگرنی، حالت تهوع، احساس درد در سینه‌ها، زود رنجی، افسردگی و غیره بخشی از مشکلاتی است که هر ماه چند روز قبل از شروع عادت ماهانه برای بسیاری از زنان تکرار می‌شود.
اگر این کابوس برای شما نیز تکرار می‌شود باید بدانید که تنها نیستید و میلیون‌ها زن در دنیا با این مشکلات روبه رو هستند به طوری که در کشور فرانسه 70 درصد زنان از سندروم پیش از قاعدگی رنج می‌برند.
خوشبختانه مثل همیشه مواد غذایی می‌تواند راه حل مناسبی برای کاهش این علائم باشد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مواد غذایی آشنا شوید.
 
کلسیم و منیزیم: پیوندی مشکل گشا
نتایج مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف روزانه 1200 میلی گرم کلسیم، علائم فیزیکی و روحی سندروم پیش از قاعدگی را به میزان 50 درصد کاهش می‌دهد.
در واقع روزانه مصرف سه لبنیات معروف ماست، شیر و پنیر و همچنین آب غنی شده از کلسیم لازم است.

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


4 درمان طبیعی سردردگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

سردرد و میگرن از آن دست مشکلاتی هستند که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می‌کند.

اگر شما اغلب دچار سردرد می‌شوید یا میگرن دارید و از عوارض برخی از داورها می‌ترسید باید بدانید که خوشبختانه روش‌های جایگزین مناسبی برای حل مشکلات وجود دارد. در این مطلب کوتاه شما را با چند روش طبیعی درمان سردرد آشنا می‌کنیم. ما همراه باشید.


 
روغن گیاهی نعنا: تسکین هر نوع سردردی
یکی از روغن‌های معروف برای تسکین هر نوع سردردی روغن نعنا است. برای پیشگیری از سردرد می‌توانید روغن نعنا را با روغن لیموترش استفاده کنید.
برای تسکین هر چه سریع‌تر سردرد می‌توانید به آن روغن گیاهیاسطوخودوس نیز اضافه کنید.
 
روش استفاده: برای تسکین و پیشگیری از سردرد دو قطره از هر کدام از روغن‌های اشاره شده (روغن نعنا، روغن لیموترش و روغن اسطوخودوس) را با هم مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون نیز به آن بیفزایید. سپس این روغن را روی شقیقه‌ها و پشت گردنتان بمالید و ماساژ دهید.

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

12 نکته برای داشتن میان‌وعده‌ی سالمگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

بی شک میان‌وعده‌های غذایی از ارکان مهم در یک رژیم غذایی می‌باشند، یک رژیم غذایی سالم غالباً شامل سه وعده غذایی اصلی و سه میان‌وعده غذایی می‌باشد.



 
میان‌وعده‌های غذایی باید سالم و حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن باشند. مصرف میان‌وعده‌های نامناسب می‌تواند تناسب اندام و تندرستی را به مخاطره اندازد.
یک میان وعده هوشمندانه باید شما را در فواصل بین وعده های غذایی سیر نگه دارد و همچنین غنی از مواد مغذی مورد نیاز بدن و همچنین عاری از مواد مضر یا کالری مازاد باشد.
 
برخی توصیه‌ها جهت مصرف میان‌وعده‌های سالم غذایی به شرح زیر می‌باشند:

1- وعده‌های غذایی منظم مصرف کنید. عدم مصرف منظم وعده‌ها و گرسنه ماندن موجب افزایش ولع برای خوردن و در نتیجه مصرف میان‌وعده‌های غذایی اضافی و کالری مازاد می‌گردد.

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


چه مواد غذایی را می‌توان سال‌ها نگهداری کرد!؟گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

اگر برخی مواد غذایی خشک که سال‌ها داخل قفسه‌ها و یا کابینت‌ها نگهداری شده‌اند، در شرایط مناسبی بسته‌بندی و مهر و موم شده باشند، سالم و قابل مصرف هستند.



پژوهشگران و متخصصان تغذیه می‌گویند برخی از انواع مواد غذایی را که دارای رطوبت و آب کمی هستند (مانند سیب خشک شده) حتی اگر از تاریخ مصرف آن گذشته باشد می‌توان مصرف نمود؛ البته در صورتی که در شرایط خوبی نگهداری شده باشند! آن‌ها این مطلب را با تحقیق بر روی دانه‌های جوی پوست کنده که به مدت 28 سال نگهداری شده بود، عنوان کردند.
از نظر متخصصان تغذیه سه عامل گرما، رطوبت و نور می‌تواند ارزش مواد غذایی را کاهش دهد. بنابراین اگر زمانی در کابینت آشپزخانه خود مواد غذایی را پیدا کردید که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته بود، فوراً آن را دور نریزید. مواد غذایی ویژه و معینی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را حتی پس از انقضای تاریخ مصرف مورد استفاده قرار داد. البته توجه داشته باشید هر ماده غذایی را که تاریخ آن گذشته باشد، نمی‌توان مصرف کرد.
 
دانشمندان علوم تغذیه و مواد غذایی اکنون عنوان می‌کنند اگر برخی مواد غذایی خشک که سال‌ها داخل قفسه‌ها و یا کابینت‌ها نگهداری شده‌اند، در شرایط مناسبی بسته‌بندی و مهر و موم شده باشند، سالم و قابل مصرف هستند.
یک دانشمند علوم غذایی از دانشگاه «اوتاوا» می‌گوید: این مواد غذایی بیش از آنچه ما فکر کنیم، می‌توانند نگهداری شوند.پژوهشگران می‌دانستند مواد غذایی ویژه‌ای مانند شکر و نمک می‌توانند سال‌های طولانی نگهداری شوند، اما اکنون مواد غذایی دیگری را مورد آزمایش قرار داده و نتیجه گرفته‌اند بهترین مواد غذایی برای نگهداری و ذخیره کردن به مدت طولانی، موادی هستند که رطوبت و آب بسیار کمی دارند؛ مانند گندم و پودر شیر خشک؛ البته چنانچه در شرایط مناسب، یعنی دور از نور، گرما و رطوبت نگهداری شوند؛ زیرا این عوامل، سبب از بین رفتن ارزش تغذیه‌ای و همچنین کهنگی مواد غذایی می‌شوند.

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


14 ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین Cگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

ویتامین C قدرت آنتی اکسیدانیِ قابل توجهی دارد و ضروری‌ترین ویتامین برای پیشگیری از سرماخوردگی محسوب می‌شود.

در این مقاله شما را با مواد غذایی آشنا می‌کنیم که حاوی بیشترین میزان از این ویتامین هستند.


خانواده‌ی کلم‌ها
کلم‌هایی مثل کلم چینی، بروکسل و بروکلی فرمانروایان دنیای سلامتی‌اند. در هر فنجان از این کلم‌ها 33 میلی گرم ویتامین C وجود دارد. خانواده‌ی کلم‌ها سرشار از مواد مغذی‌اند و می‌توانند با سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مقاله کنند. کلم بروکسل چهار برابر بیشتر از هم خانواده های دیگر خود ویتامین C دارد، یعنی هر فنجان 97 میلی گرم. توجه داشته باشید بهترین شیوه‌ی پخت کلم‌ها بخارپز کردن است تا بیشترین میزان ویتامین‌های خود را حفظ کنند. توصیه می‌کنیم از جوشاندن طولانی مدت این کلم‌ها خودداری کنید.
 

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

 

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.comگروه اينترنتي درهم | www.darhami.comگروه اينترنتي درهم | www.darhami.comگروه اينترنتي درهم | www.darhami.comگروه اينترنتي درهم | www.darhami.comگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

 



ماکارونی با سویا؛ غذایی برای کاهش عوارض یائسگیگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


سویا به دلیل داشتن نوعی پروتئین موسوم به فیتواستروژن دارای خواص منحصر به فردی است که می‌تواند به عنوان یک تغذیه مناسب سبب کاهش عوارض یائسگی شود.





چه موادی لازم داریم؟
سویای دانه ریز  
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com  یک پیمانه
فلفل دلمه‌ای
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com   یک عدد متوسط
جوانه ماش  
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com  یک پیمانه
پیاز 
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com یک عدد درشت
سیر  
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com  2 تا 3 حبه
سس گوجه‌فرنگی
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com2 تا 3 قاشق غذاخوری
آب لیمو 
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com یک قاشق غذاخوری
کاری، فلفل، زردچوبه و نمک 
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com به مقدار لازم
روغن زیتون
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com2 تا 3 قاشق غذاخوری

 
چگونه با سویا ماکارونی درست کنیم؟

* ابتدا سویا را به مدت 15 دقیقه در آب ولرم خیس کنید تا کاملاً نرم شود. سپس آب آن را خالی کنید و سویا را بین دو دست خوب بفشارید تا آب آن کاملاً گرفته شود.
* سپس در یک تابه مناسب همراه با روغن آن را تفت دهید. در این مرحله سویا باید با حرارت زیاد تفت بخورد.
* بعد پیاز و سیر رنده شده را به سویا اضافه کنید تا با آن سرخ شود و کاملاً طلایی رنگ شود.
* بعد کمی نمک و آب‌لیمو را اضافه کنید. زردچوبه نمک و فلفل و کاری را هم بیفزایید.
* سپس سس گوجه‌فرنگی را هم به این مایه اضافه کنید تا با آن تفت بخورد در آخر فلفل دلمه‌ای و بعد از چند دقیقه جوانه ماش را در آن بریزید و 5 4 دقیقه‌ای در ظرف را ببندید تا جا بیفتد این مایه را می‌توانید همراه با ماکارونی یا برنج دم کنید و صرف نمایید.

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


خوراک لوبیا سفید؛ غذایی برای سلامت پوستگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم موثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد و چین و چروک پوست را به تعویق می‌اندازد.



مواد لازم برای 2 نفر

روغن زیتون گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com  2 قاشق غذاخوری
لوبیا سفید
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com 75 گرم
پیاز 
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com یک‌دوم عدد کوچک
برگ بو 
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com به مقدار لازم
گوجه فرنگی خرد شده 
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com یک پیمانه
رب گوجه‌فرنگی
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com یک قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل 
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com به مقدار لازم
شوید خشک شده  
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.comیک قاشق چای‌خوری

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


آشنایی با روش تهیه پودینگ وانیلی با آرد ذرتگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com

این دسر خوشمزه را چه به صورت گرم و چه به صورت سرد با مقداری خامه و مغز بادام و پسته تزیین کرده و میل کنید.

زمان تهیه: ‌45 دقیقه


مواد لازم برای 6 تا 8 نفر:

شیرگروه اينترنتي درهم | www.darhami.com سه و نیم پیمانه
شکر
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com یک سوم پیمانه به علاوه یک چهارم پیمانه
آرد ذرت
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com یک چهارم پیمانه
نمک 
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com یک هشتم قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ بزرگ
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.comدو عدد
زرده تخم‌مرغ بزرگ
گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com  یک عدد
پودر وانیل 

تبلیغات پیامکی

javahermarket

تبلیغات پیامکی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:مجله,سلامتی,تغذیه, توسط reza

[ طراحی : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin
Search Engine Submission - AddMe